Najnowsze informacje - nurkowanie, podróże, biologia morska, ekologia, fotografia podwodna i sporty wodne

Nemo – pierwszy osobisty pojazd podwodny w seryjnej produkcji

377

Jeszcze do niedawna rynek pojazdów podwodnych do celów komercyjnych, czy prywatnych funkcjonował w sferze wyjątkowo ekskluzywnych „akcesoriów”.

 
Nie tylko za sprawą ceny, która umówmy się, jest mało przystępna, zaczyna się bowiem w granicach od około 1 miliona dolarów. Dodatkowym ograniczeniem wpływającym na dostępność, jest sam pojazd, a właściwie jego wykonanie, które  realizowane jest na indywidualne zamówienie. U-Boat Worx za sprawą podwodnego pojazdu Nemo, chce to zmienić.

 

U-Boat Worx Nemo podwodny pojazd batyskaf

 

 

Seryjna produkcja kluczem do dostępności 

Jeszcze dwa lata temu wprowadzenie do oferty modelu Nemo nie było pewne, za sprawą rynku, który nie pałał zbytnim entuzjazmem do podwodnych podróży. Tegoroczne wiatry przyniosły jednak optymistyczne wieści. Podwodny pojazd Nemo został wprowadzony do seryjnej produkcji.  To umożliwiło firmie obniżenie ceny.

 

U-Boat Worx Nemo podwodny pojazd batyskaf 

 

 

1000 sztuk Nemo

 Obecnie celem firmy jest zwiększenie produkcji, tak aby do 2030 roku na rynku znajdowało się 1000 szt. Nemo, co pozwoli na jeszcze większe obniżenie kosztów produkcji pojazdu.  Gdy mówimy o obniżce ceny z 950 000 dolarów nawet o 40%, to nadal jest to całkiem spora kwota za środek transportu, nawet podwodny. Jednakże, wdrożenie Nemo do seryjnej produkcji, to nie tylko kolejny krok w kierunku większej dostępności podwodnych podróży, ale i do szerszego rozwoju podwodnego rynku, do którego nam przecież coraz bliżej. 

 

 

Pojazd jest dostępny zarówno w wersji jednomiejscowej Nemo 1, jak i dwumiejscowej Nemo 2. Niezależnie od opcji komfort, w jakim przyjdzie nam zmierzyć się z podwodnym światem, będzie niezmienny.
Wewnątrz klimatyzowanej kulistej akrylowej przestrzeni batysfery znajdziemy się oko w oko z podwodnym życiem morskim i szansą na eksplorację trochę głębszej częścią oceanu. Za sprawą ręcznego kontrolera manewrowanie pojazdem jest bardzo intuicyjne i proste. Cztery elektryczne pędniki pozwalają na podróżowanie z prędkością do 3 węzłów i zanurzanie na głębokość do 100 metrów, przez osiem godzin na jednym ładowaniu.

 

Niska waga pojazdu szansą na mobilność

W ofercie firmy znajdziemy nie tylko batyskafy, ale i ciekawe akcesoria, jak np. dedykowane przyczepy do pojazdów. Mobilność takiej jednostki, której waga waha się w granicach od 2100 kg w wersji Nemo 1 do 2500 kg w Nemo 2, jest olbrzymią zaletą. Dzięki temu Nemo może być zwodowany z brzegu lub rampy dla łodzi, jak również z jachtu.

 

Źródło: uboatworx.com

 
zostaw komentarz