W miniony weekend, w żeglarskim ośrodku szkoleniowym Róża Wiatrów w Węgorzewie, odbyły się drugie Żeglarskie Mistrzostwa Polski YouTuberów.
O zwycięski tytuł oraz upragniony puchar walczyło 12 załóg złożonych z 35 YouTuberów. Rywalizacja od pierwszego biegu była niezwykle wyrównana i do ostatnich chwil ważyły się losy przyszłych Mistrzów Polski. Regaty YouTuberów po raz drugi! Po ubiegłorocznym sukcesie I edycji Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów o Puchar Róży Wiatrów, przyszedł czas na drugą odsłonę. Szybko okazało się, że twórcy polskiego YouTuba złapali żeglarskiego bakcyla i po rocznej przerwie ponownie wrócili do Węgorzewa, aby znów spróbować swych sił i zawalczyć o mistrzowski tytuł. Stawkę ubiegłorocznych uczestników uzupełnili kolejni YouTuberzy i tak obok obecnych przed rokiem Śmiechawy, Roja, Gimpera, IsAmU, Nitra, Sadama czy Magic of Y, do rywalizacji włączyli się m.in.: Cyber Marian, CTSG, Duży w Maluchu, Jack Gadovsky, Sławomir czy Magdalena Gawęcka. Pretendentów do zwycięstwa było więc wielu. Poza ubiegłorocznymi zwycięzcami, czyli Pompa Team z IsAmU w roli kapitana, na starcie pojawiło się kolejnych 11 załóg, a w całej stawce było 35 YouTuberów. Miejscem zmagań podobnie jak w pierwszej edycji były jeziora Święcajty i Mamry, a baza dla wszystkich uczestników znajdowała się w ośrodku żeglarskim Róża Wiatrów. Przebieg rywalizacji i walka do ostatnich metrów. Organizatorzy regat zaplanowali dwa biegi. Pierwszy krótkodystansowy na jeziorze Święcajty. Drugi z kolei zakładał wypłynięcie na Mamry – większy i bardziej wymagający akwen. Każda z załóg przed startem miała czas na rozpływanie się i zapoznanie z jachtem. Była to też okazja do przećwiczenia zwrotów oraz zaplanowania strategii na regaty. Pierwszy wyścig wystartował o godzinie 11.00. Przy delikatnym, ale stabilnym wietrze bieg do pierwszej boi był wyrównany. Po pierwszym nawrocie i przetasowaniu stawki na czele znalazła się załoga Szwagrów ze Śmiechawa.tv z Jackiem Gadzinowskim w składzie. Wypracowaną na początku przewagę utrzymali do samego końca i to właśnie oni w biegu otwierającym jako pierwsi przepłynęli linię mety, zapewniając sobie miejsce lidera przed drugim startem. Zaraz za nimi przy statku komisji sędziowskiej zameldowała się załoga „Mali ludzie z zasadami” z Gimperem i Kolegą Ignacym w składzie. Czołówkę uzupełniła ekipa „Easy Peasy”, czyli Rojo i Izak.



„Doskonale wiemy, że twórcy bardzo chętnie wspierają akcje społeczne. Dlatego też pomyśleliśmy, że warto skorzystać z okazji, kiedy wszyscy będziemy w jednym miejscu” – mówi Bartek Milewski. „Zaproponowaliśmy YouTuberom, zaangażowanie się w naszą akcję #dajzsiebiewiecej. Każdy z nich złożył autograf na oficjalnej fladze regat, która wkrótce zostanie zlicytowana przez naszego partnera – charytatywni.allegro.pl. Dodatkowo, zachęcaliśmy, aby każdy z twórców przekazał od siebie jakiś drobiazg, co zwiększy zysk z naszej aukcji.”Wśród fantów znalazł się m.in. zegarek Roja, gra Uncharted 4 z autografem CTSG, rysunek Magdy Gawęckiej, talia kart z autografami YouTuberów od Magic of Y, rogatywka Autostopem Na Koniec Świata, czapka Szwagra, czy koszulki z autografami Sławomira i Kajry. Jaki jest cel, na który zbierane są środki? Ten wybór należał do zwycięzców II edycji regat, którzy jednogłośnie wybrali fundację Anny Dymnej „Mimo wszystko”. Aukcje już wkrótce śledzić można będzie na oficjalnym fanpage Róży Wiatrów, na charytatywni.allegro.pl oraz na profilach Youtuberów. Partnerami i sponsorami nagród II Żeglarskich Mistrzostw Polski YouTuberów są: PlayStation Polska Polska, Akademia Leona Koźmińskiego, Sony Mobile, Sprite oraz charytatywni.allegro.pl Partnerzy medialni wydarzenia: 4FUN.TV, Czwórka Polskie Radio, Tube News, YT360.pl, APYnews.pl