Chiński krążownik pancerny Jingyuan został zatopiony podczas bitwy w 1894 roku, w północno-wschodniej części wybrzeża Morza Żółtego.
[FMP]W odnalezieniu okrętu duże znaczenie miały dokumenty historyczne, relacje, a także zdjęcia wykonane przez japońskiego żeglarza przed zatonięciem krążownika.
Wrak spoczywa na 12 metrach głębokości, odwrócony do góry nogami. Zebrane dane stanowiły bardzo cenne informacje pozwalające na dokładną lokalizację.
Zobacz także:
Wyprawa wspierana przez NOAA odkryła na dnie Morza Beringa wrak statku z II Wojny Światowej
Podczas penetracji wraku archeolodzy znaleźli dwa złocone drewniane znaki z tablicy zawieszonej na burcie statku, które były tożsame z tymi ze starych fotografii okrętu.
Odnaleziono ponad 500 artefaktów, w tym ceramikę, broń, szkło i wyroby skórzane.
Jingyuan wykonany przez niemieckich inżynierów w 1887 roku w niemieckiej stoczni Vulcan w Szczecinie, uznany został za najbardziej zaawansowany technologicznie okręt ówczesnych czasów.
Zobacz także:
Odnaleziono wrak podwodnego okrętu wojennego z I Wojny Światowej
Krążownik został zatopiony wraz z trzema innymi okrętami podczas bitwy morskiej 17 września 1894 przez okręty japońskie u ujścia Yalu.
Wyporność: 2900 ton,
Długość: 82 metry
Szerokość: 12 m
Zanurzenie: 5,1 m
źródło: Wiki, Youtube
[/FMP]
Zobacz także: ARCHEOLOGIA PODWODNA
- Wrak „Koning Willem de Tweede” zidentyfikowany po 168 latach u wybrzeży Australii
- Operacja wydobycia artefaktów z wraku parowca Britannic
- Identyfikacja wraków statków u wybrzeży Kostaryki
- Nurek odnajduje ster i armatę sprzed wieków w wodach Fontane Bianche
- Nieznane szczegóły katastrofy Titanica
- Wody greckiej wyspy Antykithira skrywały wrak bombowca RAAF Baltimore
- Wrak statku z pestkami oliwek sprzed 1100 lat odkryty u wybrzeży Turcji
- Podwodne badania pozostałości portu morskiego w Asini
- Unikalny wrak okrętu z XV wieku odkryty u wybrzeży Szwecji
- Zanieczyszczenia chemiczne ze zrzutowisk amunicyjnych w Morzu Bałtyckim – problem na 800 lat